Audyt dostępności informacyjno-komunikacyjny

Audyt dostępności informacyjno-komunikacyjny
Audyt dostępności informacyjno-komunikacyjny (Zdjęcie: Envato elements)

Audyt komunikacyjno-informacyjny przeprowadzany jest w celu sprawdzenia, czy w budynku instytucji zapewniony jest dostęp do istotnych informacji, które mogą zrozumieć oraz odczytać wszyscy użytkownicy obiektu, z wysokim uwzględnieniem tych posiadających pewnie niepełnosprawności.

Jak wynika z ustawy, instytucja powinna zapewniać:

  • Informacje na temat pracy oraz realizowanych zadań skonstruowane za pomocą łatwego w zrozumieniu języka, oraz dostępne do odczytania za pomocą czytnika ekranu.
  • Urządzenia ułatwiające słyszenie.
  • Możliwość prowadzenia komunikacji za pomocą formy wyznaczonej przez osobę z niepełnosprawnościami. (e-mail, SMS, tekst pisany na kartce).
  • Dostępnego na specjalne życzenie tłumacza PJM.
  • Film PJM informujący o pracy instytucji na jej stronie internetowej.
  • Możliwość złożenia wniosku za pomocą filmu PJM oraz przetłumaczenie go na język polski wraz z jego odpowiedzią.

Podczas przeprowadzanego audytu weryfikowane jest, czy w budynku instytucji znajdują się urządzenia ułatwiające słyszenie takie jak:

  • Pętla indukcyjna, czyli urządzenie, które przekształca dźwięk na fale elektromagnetyczne, dzięki czemu dostarcza go do aparatu słuchowego.
  • System FM, działający na podobnej zasadzie co pętla, jednak jako nośnik dźwięku wykorzystujący fale radiowe.
  • System IR, w którym funkcję nośnika dźwięku pełni podczerwień.
  • System Bluetooth, który jest pewnego rodzaju bezprzewodowym zestawem głośnomówiącym.

Analizowany obiekt pod kątem dostępności komunikacyjno-informacyjnej musi spełniać również funkcję ETR. To przedstawianie informacji za pomocą tekstu uzupełnianego grafiką. Dzięki niej osoby posiadające niepełnosprawności są w stanie w znacznie większym stopniu zrozumieć otaczające je informacje.

Przedstawiliśmy Państwu po krótce, na czym polega przeprowadzenie audytu dostępności komunikacyjno-informacyjnej. Jeśli zastanawiają się Państwo, czy obiekt danej instytucji jest wystarczająco przystosowany pod kątem dostępności, to zapraszamy do współpracy. Posiadamy specjalistę, który zweryfikuje wszystkie aspekty krok po kroku, a następnie przedstawi raport z wykonanych prac.

Wypełnij formularz, pozostańmy w kontakcie


Jeśli chcą Państwo uzyskać więcej szczegółowych informacji, uprzejmie prosimy o wypełnienie formularza.
Prześlemy merytoryczny załącznik na podany adres e-mail.


Wybierz ofertę, którą jesteś zainteresowany aby uzyskać więcej informacji.
Click or drag files to this area to upload. You can upload up to 5 files.